Kata-kata Motivasi

Lumrah hidup manusia, semua orang inginkan benda yang indah-indah. Hidup mewah, keluarga bahagia, dapat pakai baju branded, kereta besar, rumah besar. Tipu la kalau kata tak pernah terdetik nak benda-benda ni semua kan🤪

Sekarang ni bersepah kata-kata motivasi di media sosial. Boleh dikatakan setiap hari kita akan nampak orang post pasal  kata-kata motivasi. 

Sedikit sebanyak mesti akan terkesan di hati kita. Tapi, semua impian kita tu takkan jadi kenyataan kalau kita sendiri tak berubah dan tak berusaha untuk capai impian kita tu.

Semuanya terletak pada diri kita sendiri. Cepat kita bertindak, insyaallah akan cepat lah kita dapat hasilnya. Bergantung pada rezeki dariNya.

Tapi kalau kita tak usaha langsung, dari mana nak dapat semua benda tu kan? Benda kalau datang bergolek pun tapi kita tengok je dia lalu kat sebelah kita, tak jadi juga kan😅

Rezeki kalau dah masuk dalam mulut, tapi kita tak kunyah dan telan, tetap takkan sampai dalam perut kita. Haaa gitu lah perumpamaannya. 

Sekecil-kecil usaha tu lah yang akan menyumbang kepada kejayaan kita suatu hari nanti. 

Orang disekeliling kita pun mainkan peranan dalam proses nak capai impian indah ni.

Cuba bergaul dengan orang-orang yang positif. Ambil aura diorang. Cuba ikut jejak langkah diorang. Hampir semua orang yang berjaya kat dunia ni dikelilingi orang-orang yang positif.

Tapi pokok pangkalnya adalah diri kita sendiri. Takde orang yang boleh ubah diri kita melainkan diri kita sendiri.

Ok done membebel dimalam hari 🤪 Semoga kita semua berjaya capai impian kita suatu hari nanti & Allah pelihara kita daripada bersifat riak. Amiin 🤲🏻



Shaklee Sentul Ready Stock

Shaklee KL Ready Stock

COD shaklee Sentul

COD Shaklee KL

012-7476395


#nextlevelblogging

#shaklee2023

#shakleetriumph2023

#shakleethrive2023































Comments

Popular Posts